Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
Emlékezet a valós és virtuális köztérben
Kiíró:
Magyar Képzőművészeti Egyetem
Határidő:
01/15/2021
Érvényes:
01/15/2021
Tárgymutató:
emlékezet a valós és virtuális köztérben
Pályázhat:
képzőművész hallgatók
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>

Emlékezet a valós és virtuális köztérben

- PÁLYÁZATI KIÍRÁS -
EU4ART-KIÁLLÍTÁS, 2021. OKTÓBER
A KURZUS ÉS A KIÁLLÍTÁS

A 2021. tavaszi szemeszter folyamán új EU4ART-os kurzus indul, melyen a három tanszék (festő, szobrász, grafika) 2., 3. és 4. éves hallgatói egyéni, illetve csoportos munka keretében készítik elő saját projektjeiket az ősszel megrendezendő, EU4ART-kiállításra (összesen 24 fő).

A kiállítás a valós és a virtuális köztérben jön majd létre, témája az emlékezet fogalmából indul ki. A hallgatók tanszékenként egy-egy instruktorral folyamatosan konzultálva készítik alkotásaikat; s fontos szerepet kap a csoportmunka is. A kurzus során a hallgatók a gyakorlati munka mellett online elméleti előadásokon ismerkedhetnek meg a köztér fogalmának változásaival, illetve a kortárs köztéri művészet kiemelkedő alkotásaival. A projekt párhuzamosan halad a külföldi partnerek hasonló tematikájú ("aspects of memory") programjaival; a félév során a hallgatók külföldi szakemberekkel is konzultációkat folytathatnak.

Kurátor: Mélyi József - Instruktorok: Koller Margit, Pattantyús Márton, Szilák Andrea, Tayler Patrick

A kiállítás résztvevői:
- a januári pályázaton továbbjutott grafikus, szobrász, festő szakos hallgatók, tehát a kurzus hallgatói
- továbbá a tavasz folyamán kiírandó, kapcsolódó pályázat nyertesei (tehát más szakok hallgatói is)
- illetve a nemzetközi partnerek egy-egy videóval vagy más téma-reflexióval.

HOGYAN LEHET JELENTKEZNI A KURZUSRA: PÁLYÁZNI KELL
A kurzust a fent említett 3 tanszék 4 szakirányáról összesen 24 hallgató látogathatja, és előzetes pályázás szükséges hozzá. Amennyiben a jelentkezők száma meghaladja a 24-et, akkor nem a jelentkezés időpontja számít majd, hanem a kurzus vezetője, illetve az instruktorok a hallgatók által előzetesen beadott anyagok alapján választják ki a 24 résztvevőt.

BEADANDÓ ANYAGNAK A KÖVETKEZŐKET KELL TARTALMAZNIA:
1. A hallgató saját művei, vázlatai közül választott két, tetszőleges témájú munka. A képekhez egy-egy rövid (maximum 500-500 karakteres) magyarázó szöveg kapcsolódjon.

2. A hallgató a kiállítás koncepciójához kapcsolódó kérdések közül válasszon ki egyet, s egy rövid, maximum 2000 karakteres szövegben (szöveg helyett esetleg lehet képregényt vagy értelmező rajzot is küldeni) fogalmazza meg azzal kapcsolatos gondolatait. - Képesek lehetünk-e egy jövőbeli múlt "rekonstrukciójára", s ha igen, hogyan? - Mennyiben fenntartható a múlt? - Mit jelenthet David Bowie gondolata: "a sense of yearning for a future that we all knew would never come to pass". - Lehetséges-e, hogy az online térben a személyes emlékezet domináns, míg a valós köztérben a nemzeti emlékezet? Mennyiben lehet a social media az emlékezés terepe?

3. A hallgató nevezze meg azt a - magyarországi vagy nemzetközi - köztéri művészeti alkotást, amelyet személyesen fontosnak tart, és a választást röviden indokolja meg.

Az anyagokat a hallgatók e-mailben, egy pdf-be összefűzve juttathatják el Szilák Andrea címére (szilak.andrea@mke.hu )
Beadási határidő: 2021. január 15.

INSPIRÁCIÓ: A HALLGATÓK ÁLTAL A DECEMBERI ÖTLETELÉSEN FELVETETT TÉMÁK ÉS TÉMACSOPORTOK
1. A virtuális köztér és a valós köztér szembeállítása az emlékezet különböző megjelenési formáiból, aspektusaiból kiindulva. Globális identitás és lokális emlékezet ellenpontjai és összefüggései. Az emlékezet generációs összefüggései a kétfajta köztér vonatkozásában. Globális és nemzeti, személyes és kollektív emlékezet rendelhető-e a két tértípushoz? Ki-vihető-e a klasszikus műalkotás a galériatérből a köztérbe, és onnan vissza a virtuális köztérbe? Igaz-e, hogy az online térben a személyes emlékezet domináns, míg a valós köztérben a nemzeti emlékezet? Mennyiben lehet a social media az emlékezés terepe?

2. Az emlékezet megmaradásának kérdése. A jelen és a jövő emlékezetének összefüggése. Az online és a köztéri maradandóság különbsége és hasonlósága. Az emlékezeti megmaradás és a túltelítettség kérdése. Felejtés és szelektív emlékezet: hiányzó terek és az álmok terei. Öncenzúra és "duplagondol" az emlékezetben. Hamis emlékek, az emlékezet sztereotípiái. Képesek vagyunk-e egy jövőbeli múlt "rekonstrukciójára"? Mennyiben fenntartható a múlt?

3. Transznacionális emlékezet. Kollektív emlékezet - kollektív bűntudat? Olasz, lett és német emlékezeti helyek, emlékművek, emlékezetpolitikák. A magyar kollektív emlékezet mai kérdései a valós és a virtuális köztérben.
http://mke.hu/node/40479





Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum