Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
Keltető+ Program 2019
Kiíró:
Badur Alapítvány
Határidő:
03/10/2019
Érvényes:
03/10/2019
Tárgymutató:
vállalkozásfejlesztés
Pályázhat:
civil szervezetek, nonprofit vállalkozások vagy informális csapatok
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>

KELTETŐ+ PROGRAM 2019

Társadalmi vállalkozás - Ötletgenerálás - Tesztelés - Fejlesztés
Pályázati felhívás
A program előzménye
A Badur Alapítvány elkötelezett a magyarországi társadalmi vállalkozások fejlesztése mellett, mivel hisszük, hogy a szegénység elleni küzdelem egyik leghatékonyabb eszközei lehetnek. 2016 óta több alkalommal kezdeményeztünk társadalmi vállalkozásfejlesztő programokat: 2016-tól 2018-ig a NESsT-tel sikeresen megvalósított Ugródeszka programot, illetve 2018-ban a jelen program szakmai partnerével, a SIMPACT-tel lebonyolított Keltetőt.
2019-ben Keltető+ néven a fent említett programok tapasztalataira építve egy továbbfejlesztett programot indítunk a SIMPACT-tel együttműködésben.
Mi a Keltető+ program?
Fenntartható társadalmi vállalkozási ötletek generálásához, teszteléséhez, és már működő vállalkozások továbbfejlesztéséhez nyújt segítséget olyan szervezetek vagy informális csapatok számára, akiknek célja a hátrányos helyzetű, szegény/mélyszegény közösségek életminőségének javítása.
Kik a közreműködők?
Megvalósító:
A pályázat kiírója, finanszírozója és lebonyolítója a Badur Alapítvány. Az Alapítvány, társadalmi vállalkozások, oktatási programok, illetve innovatív technológiák támogatásával, fejlesztésével hátrányos helyzetű, szegénységben/mélyszegénységben élő közösségek életminőségét hivatott javítani. A londoni székhelyű alapítvány az Egyesült Királyságban, Laoszban és Magyarországon van jelen és működik együtt helyi vagy regionális civil szervezetekkel.
Képző: SIMPACT Nonprofit Kft., társadalmi vállalkozások és civil szervezetek fejlesztésére szakosodott, üzleti és nonprofit tapasztalattal egyaránt rendelkező tanácsadókból álló, nyolc országban segítő szervezet. Hazánkban - többek között - a SEEDS program szakmai partnereként 68, a Badur 2018. évi Keltető programjának szakmai partnereként 5 társadalmi vállalkozás fejlesztésében vett részt, regionálisan az ERSTE Foundation Roma Partnerségének implementációs partnere.
Kiknek szól a program?
Olyan civil szervezetek, non-profit vállalkozások vagy informális csapatok jelentkezését várjuk, akik:
1 A szervezeti megkötésekről lásd a Mellékletet.
2 Részletekért lásd a Mellékletet.
- Hátrányos helyzetű, szegénységben/mélyszegénységben élő közösségeket2 segítenek, és
- Még nincs vállalkozási ötletük, vagy
- Már rendelkeznek vállalkozási ötlettel/ötletekkel, de még nem kezdtek bele annak megvalósításába, vagy
- Működő társadalmi vállalkozásuk van, és ezt szeretnék megerősíteni, fejleszteni, fenntarthatóvá tenni vagy akár növekedési pályára állítani.
Miért érdemes jelentkezni?
- A résztvevők képessé válnak áttekinteni szervezeti erősségeiket, erőforrásukat.
- Bizonyított módszertan alapján üzleti ötleteket tudnak generálni, és azokat értékelni tudják, hogy kiválasszák a legjobbat.
- Modellezni tudják az elképzelt üzleti vállalkozás lényegi alkotóelemeit.
- Jó gyakorlatokat ismerhetnek meg, hasonló területen működő szervezetekkel cserélhetnek tapasztalatot.
- Bővíthetik kapcsolathálójukat más szektorok, területek képviselőivel.
- Társadalmi vállalkozásuk elindításához/továbbfejlesztéséhez legfeljebb három pályázó 15 millió Ft keretösszegig3 pénzügyi támogatást, illetve a Badur Alapítvánnyal több évre szóló szakmai partnerséget nyerhet.
Hogyan épül fel a program?
Jelentkezés a programba
- A pályázat leadási határideje: 2019. március 10.

Képzési szakasz
- 6-8 szervezet
- 2019. április -július

Mentorálásban résztvevő szervezetek/csapatok kiválasztása
- Prezentáció: 2019. július 10.

Mentorálási szakasz
- 3-5 szervezet
- 2019. augusztus -november

További támogatásban részesülő társadalmi vállalkozások kiválasztása
Pitch: 2019. november 28.
Inkubációs szakasz
- 1-3 szervezet
- 2020-tól egyénre szabottan

A Keltető+ program 3 szakaszból áll:
1. Képzés
A képzési szakaszba legfeljebb 8 sikeresen pályázó szervezet nyerhet felvételt.
A kiválasztott szervezetek csoportos workshopok4 keretében a SIMPACT szakértőinek vezetésével elsajátítják az Üzleti Modell Canvas módszertanát, ami kiváló alapot biztosít mind jövőbeni vállalkozások megtervezéséhez, mind már működő vállalkozások áttekintéséhez. Az interaktív képzési alkalmakon hangsúlyt fektetünk az egymástól való tanulásra is, a résztvevők saját vállalkozásukon túl a társszervezetek ötleteivel is megismerkednek.
A résztvevők a workshop alkalmak között irányított feladatok segítségével mélyítik el tudásukat, a megszerzett ismereteket már a kezdetektől fogva saját vállalkozásuk előzetes tervezéséhez is felhasználják. A feladatok megoldásában a képzők iránymutatásán túl minden szervezet egyéni mentorok segítségére is támaszkodhat.
A képzési szakasz lezárásaként a résztvevő szervezetek prezentálják vállalkozási ötletüket, illetve már működő vállalkozás esetében előzetes fejlesztési tervüket.
2. Mentorálás
A prezentációk alapján a Badur Alapítvány 3-5 szervezetet választ ki, hogy részt vegyenek a következő, mentorációs szakaszban, ahol testre szabott, intenzív egyéni mentorációt kapnak üzleti tervük részletes kidolgozásához.
A mentorációs folyamatot a Badur Alapítvány koordinálja. A szervezeteket olyan üzleti tapasztalattal rendelkező mentorok segítik, akik maguk is többéves tapasztalattal rendelkeznek vállalkozás(ok) beindításában, működtetésében, fejlesztésében.
Az egyéni mentorálási alkalmak mellett két csoportos találkozót szervezünk, a mentorált szervezetek, a Badur Alapítvány munkatársai és külsős szakértői részvételével. Ezek keretében a szervezetek bemutatják addigi munkájuk eredményét, illetve az alkalmak fórumként szolgálnak, hogy az üzleti tervezés során felmerülő kérdésekre további útmutatást kapjanak.
A mentorálási szakasz végén a szervezetek az elkészült, megalapozott üzleti terveket a Badur Alapítvány Kuratóriuma, munkatársai és független szakértői előtt mutatják be (záró pitch keretében), és az Alapítvány Kuratóriuma ez alapján dönt további szakmai, illetve pénzügyi támogatásról.
3. Inkubáció
A Badur Alapítvány a legígéretesebb vállalkozási ötletek esetében a szervezet /csapat igényeire személyre szabottan nyújt pénzügyi és szakmai támogatást:
- A Badur Alapítvány pénzügyi támogatással ismeri el a leginkább kidolgozott üzleti elképzeléseket. A tervezett keretösszeg 15.000.000 Ft, mellyel legfeljebb három vállalkozást díjaz a zsűri. A Badur Alapítvány a szervezet és az üzleti terv szükségletei szerint testre szabottan dönt a támogatás legmegfelelőbb formájáról és feltételeiről. A támogatás igény szerint felhasználható pilot projekt megvalósításához, eszközbeszerzéshez, szakmai tanulmányúthoz, a vállalkozás induló költségeinek és a kezdeti szakasz veszteségének fedezésére.
- Az Alapítvány pénzügyi támogatás mellett hosszú távú szakmai partnerség keretében is támogatja a díjazott szervezeteket: végigköveti a vállalkozás fejlődését és igény szerinti szakmai tanácsadással segít.

Mérföldkövek
2019. 03. 10.
Pályázatok beadási határideje 2019. 03. 10-29.
Pályázatok értékelése (1. és 2. kör)
2019. 03. 26-29. között helyszíni látogatás az ígéretesebb pályázóknál (max. 10 pályázó)
2019. 04. 10.
A képzésben résztvevők (max. 8 szervezet) véglegesítése
2019. 04. 26- 2019. 06. 20.
Képzési szakasz 2019. 04. 26
Első workshop 2019. 05. 08-09.
Második workshop 2019. 05. 30-31.
Harmadik workshop 2019. 06. 20.
Negyedik workshop 2019. 07. 10
Záróprezentáció 2019. 07. 17.
Mentorációs szakaszban résztvevők (max. 5 szervezet) véglegesítése 2019. 08. 01-2019. 11. 28.
Mentorációs szakasz 2019. 09. 12.
Csoportos találkozó 2019. 11. 04.
Próba pitch 2019. 11. 28.
Végső pitch 2019. 12. 20-ig
Badur Kuratóriuma kiválasztja a nyertes(eke)t

Hogyan lehet pályázni?
Az letölthető adatlapot és adatvédelmi nyilatkozatot kell kitölteni, és a judit.koppany@badurfoundation.org email címre elküldeni az alábbi mellékletekkel együtt. Az e-mail tárgya: Keltető+ 2019 Pályázat, <Szervezet neve>.
Beadási határidő: 2019. március 10. 24:00.
Beadandó dokumentumok:
- Pályázati adatlap (aláírva és szkennelve)
- Adatvédelmi Nyilatkozat(ok)
- Legutolsó éves beszámoló (ha nyilvánosan nem elérhető)
- Opcionális: olyan egyéb dokumentum, ami releváns a társadalmi vállalkozásra, ötletre vonatkozóan (előzetes igényfelmérés, kalkulációk, üzleti terv, fotók, újságcikkek, oklevelek/elismerések stb.)

A pályázók kiválasztása két körben történik majd: 1. kör: írásos pályázatok értékelése (március közepe); 2. kör: személyes/helyszíni interjú (március 26. és 29. között ).
Kapcsolat, további információ: Koppány Judit, judit.koppany@badurfoundation.org +36 1 487 8036.
Kérjük, küldje tovább a pályázati lehetőséget olyan ismerőseinek, barátainak, üzleti kapcsolatainak, akiket érdekelhet!
Melléklet
Társadalmi vállalkozás fogalma
Az olyan fenntartható vállalkozási tevékenységet tekintjük társadalmi vállalkozásnak, mely alapvetően egy társadalmi probléma megoldására jött létre. Jelen pályázat keretein belül olyan csapatokat keresünk, akiknek a munkája középpontjában a hátrányos helyzetű, szegénységben, mélyszegénységben élő közösségekben elért társadalmi hatás áll, de emellett a csapatok elkötelezettek a piaci orientáció és a hosszú távú fenntarthatóság iránt is.
Célcsoport
A Keltető+ program a Badur Alapítvány missziójával összhangban, olyan társadalmi vállalkozások, ötletek kidolgozását támogatja, melyek végső kedvezményezettjei halmozottan hátrányos helyzetű közösségek tagjai.
A halmozottan hátrányos helyzetű közösségek tagjai jellemzően:
- alacsony iskolai végzettségűek, minőségi oktatáshoz való hozzáférésük korlátozott, és/vagy
- munkaerőpiaci helyzetük kiszolgáltatott (az elsődleges munkaerőpiacról kiszorultak, tartósan munkanélküliek, inaktívak, alkalmi vagy tartósan alacsony jövedelemből élnek), és/vagy
- nagyobb arányban tartoznak a roma kisebbséghez.
Ezeket a közösségeket súlyos anyagi depriváció jellemzi, és tagjai társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve jelentős munkanélküliséggel sújtott településen, településrészen élnek.
Elvárt társadalmi hatás
Olyan pályázók jelentkezését várjuk, akik majdan a vállalkozás révén a hátrányos helyzetű, szegénységben/mélyszegénységben élő közösségeken a következő mód(ok)on kívánnak segíteni:
- Közvetlen munkahelyteremtés,
- Fenntartható jövedelemszerzési lehetőség biztosítása (a közösség tagjainak számottevő kiegészítő jövedelemhez való juttatása),
- A nyílt munkaerő-piacon való elhelyezkedés segítése (pl. foglalkoztathatóság növelése készségfejlesztés révén, munkahely-közvetítő szolgáltatások nyújtása),
- A közösség életminőségének javítása (pl. olyan technológiai megoldások, szolgáltatások bevezetése, melyek égető társadalmi problémákra kínálnak megoldást. Az orvosolni kívánt problémák lehetnek rosszabb lakásminőség, energiaszegénység, alapvető javakhoz való elégtelen hozzáférés stb.),
- A vállalkozásból származó profit társadalmi célokra, közösségfejlesztésre való fordítása (pl. oktatási programok finanszírozása a nyereségből).
Szervezeti megkötések
A társadalmi vállalkozások számos jogi formát ölthetnek; jelen pályázat keretében a következő formákban működő kezdeményezések jelentkezését fogadjuk el:
- Magyarországon bejegyzett civil szervezetek (alapítvány, egyesület), melyek legalább 2 éves tapasztalattal rendelkeznek a közösség támogatásában, fejlesztésében, és új vállalkozást szeretnének indítani, vagy egy meglévő üzleti tevékenységet fejleszteni/bővíteni hosszú távú társadalmi hatás elérése érdekében;
- Magyarországon bejegyzett nonprofit gazdasági társaságok, valamint szociális szövetkezetek, melyek legalább 2 éves tapasztalattal rendelkeznek a közösség támogatásában, és új vállalkozást szeretnének indítani, vagy egy meglévő üzleti tevékenységet fejleszteni/bővíteni hosszú távú társadalmi hatás elérése érdekében;
- Olyan kezdeményezések, melyek önálló jogi forma nélkül ugyan, de bizonyíthatóan fel tudnak mutatni 2 éves tapasztalatot egy adott alacsony jövedelmű közösség segítésében, és van legalább 3 elkötelezett csapattag, akik már dolgoztak együtt. Ebben az esetben a kezdeményezés vezetője magánszemélyként pályázhat, és a pályázattal vállalja, hogy - amennyiben a mentorációs szakasz végén további támogatásban részesül a vállalkozás beindításához - legkésőbb 2020. január 31-ig létrehozza az adott üzleti modellnek leginkább megfelelő jogi formát.

A következő típusú szervezetek pályázatát NEM áll módunkban befogadni: hittérítéssel foglalkozó szervezetek, nemzetközi szervezetek autonómiával nem rendelkező hazai képviseletei, illetve politikai pártokkal, politikai kampánnyal, pártok képviselőivel/tagjaival, alkohollal, dohányzással, fegyverekkel, alapvető emberi jogok megsértésével, rasszizmussal és erőszakkal kapcsolatba hozható szervezetek.
Képzés résztvevőinek kiválasztási szempontjai
Az alábbiakban felsorolt kritériumok alapján, legfeljebb 8 pályázót választunk ki az összes beérkezett pályázatból, akik részt vehetnek a workshopokon:
- A pályázó motivációja és elkötelezettsége a programban való részvételre

Lelkes és motivált pályázókat keresünk, nekik szeretnénk segítséget nyújtani, mert hisszük, hogy a szenvedély a társadalmi vállalkozások sikerének fontos eleme. Illetve olyan szervezeteket/csapatokat keresünk, akik vállalják, hogy a teljes folyamatra elköteleződnek: részt vesznek minden képzési alkalmon és a gyakorlati feladatok megoldására is időt szánnak.
- Sokszínű, hozzáértő, önfejlesztésre nyitott csapat

Olyan csapattagokat keresünk, akik szívesen sajátítanák el az üzleti szemléletet. Fontos, hogy merjenek kalkulált kockázatot vállalni, legyenek képesek sikeresen véghezvinni egy projektet, legyőzve a nehézségeket és kihívásokat. Olyan embereket keresünk, akik gyakorlatiasak, rendelkeznek vezetői képességekkel, ambiciózusak és elkötelezetten keresik a megoldást egy konkrét társadalmi problémára.
- Beágyazottság a helyi közösségbe - bizonyítható társadalmi hatással, esetleg számszerűsíthető pénzügyi eredménnyel

Olyan csapatok/szervezeteket jelentkezését várjuk, melyek legalább 2 éves tapasztalattal rendelkeznek hátrányos helyzetű, szegénységben/mélyszegénységben élő közösség segítésében, jó kapcsolatot ápolnak a helyi közösség tagjaival, ismerik annak dinamikáját. A közösségben végzett munka eredményeit ezért érdemes lényegre törően és minél inkább számszerűsítve bemutatni a pályázatban.
http://www.badurfoundation.org/project-details/hatcheryprogramme2019

Badur_Kelteto+_2019_Adatvédelmi nyilatkozat.docxBadur_Kelteto+_2019_Jelentkezesi lap.docxBadur_Kelteto+_2019_Felhivas.pdf



Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum