Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
Diákverseny - A digitális társadalom kihívásai
Kiíró:
ELTE Társadalomtudományi Kar
Határidő:
12/10/2017
Érvényes:
12/10/2017
Tárgymutató:
digitális társadalom kihívásai, diákverseny
Pályázhat:
középiskolások és alapszakosok
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>

Diákverseny - A digitális társadalom kihívásai

Csak egy jelet adok a gépnek? A digitális társadalom kihívásai - Az ELTE Társadalomtudományi Kar diákversenye
Pályázat középiskolásoknak és alapszakosoknak
Az ELTE TáTK pályázatot hirdet két kategóriában, a digitális társadalomhoz kapcsolódóan:
- középiskolás diákoknak
- alapszakos hallgatóknak
A pályázatban indulhatnak (kategóriától függetlenül) egyének és 2 fős csapatok is.
A verseny részben az EFOP 3.6.3. "Tehetségből fiatal kutató - A kutatói életpályát támogató tevékenységek a felsőoktatásban" pályázat keretében valósul meg.

A téma: Csak egy jelet adok a gépnek? A digitális társadalom kihívásai
Behálózva: társadalmunk ma már nagymértékben a digitalizáció köré szerveződik - az internet és az elektronika behálózza a mindennapjainkat. Az újfajta lehetőségek erőteljesen befolyásolják az emberek viselkedését, gondolkodásmódját és lehetőségeit, melyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül a társadalom elemzésekor. A Facebook, Twitter és Instagram posztjaink ugyanis mind-mind egy hatalmas kutatható adathalmaz részeivé válnak. Ezen adatokhoz való hozzáférés pedig nagyban segíti a társadalomtudósokat abban, hogy jobban megértsék az emberek és a közösségek működését, gondolkodásmódját.

Nem "csak egy jelet adok [adunk] a gépnek": rengeteget! Minden pillanatban gyűlik a rólunk szóló információ; az okostelefonunk tudatja a szolgáltatóval, hogy éppen hol járunk, kivel kommunikálunk, miket vásárolunk, a közösségi média felületein azt is eláruljuk, hogy kikkel milyen a kapcsolatunk, mik érdekelnek minket, milyen kedvünk van éppen, és közvetett módon egy sor olyan dolgot, ami kirajzolja az életünket és a személyiségünket.

Befolyásolhatóság és/vagy új elemzési eszközök: Tudjuk, hogy ha a megfelelő időben, felületen és üzenettel találnak meg bennünket, akkor nagymértékben befolyásolhatóak vagyunk. Megvásároljuk a kínált terméket, szolgáltatást, megszavazzuk a jelöltet, meggyőzzük az ismerőseinket valamiről. Bár az üzleti alkalmazásokhoz képest még lépéshátrányban van, a társadalomtudomány is egyre inkább felhasználja a digitális világ generálta óriási adatmennyiséget.

Nők és férfiak a digitális társadalomban: Javul-e a nemek közötti egyenlőség azáltal, ha több lány tanul majd tovább informatikai területeken? Ha lesz több női programozó és játékfejlesztő, kevésbé lesznek szexisták a számítógépes játékok és több női fogyasztónak lehet őket eladni? Lesz több olyan alkalmazás, amely a nők vagy más, marginalizált társadalmi csoport speciális szükségleteinek kielégítéséhez adnak segítséget?
Csapda vagy lehetőség? Függünk vagy erősödünk? Elveszünk az információáradatban vagy előnyt szerzünk belőle? Lehetséges-e, hogy nemcsak a manipulációt, hanem az egyenjogúságot is elősegíti a digitalizáció? "Ők fogják ceruzámat [ceruzánkat]", vagy mi írjuk ezt a történetet? Ti mit gondoltok?

Ajánlott megvalósítási formák
Esszé vagy videoklip / fotó / kollázs / fotóregény / képregény / társasjáték / dalszöveg / Facebook profil / térkép, illetve bármi, amit el tudtok képzelni kreatív produktumként.

Információk a beadásról
Kik pályázhatnak?
- középiskolások illetve bármely felsőoktatási intézmény alapszakos hallgatói
- egyének vagy 2 fős csapatok
Ajánlott megvalósítási formák (bármelyik választható, de egyik sem kötelező)
- esszé
- videoklip
- fotó
- kollázs
- fotóregény
- képregény
- társasjáték
- dalszöveg
- Facebook profil
- térkép
illetve bármi, amit el tudtok képzelni kreatív produktumként!

Beadási határidő: 2017. december 10.
A produktumokat (vagy a produktumok bemutatását) kérjük a katalin.gacs@tatk.elte.hu email címre küldeni
- a kategória (középiskolás / alapszakos) megjelölésével
- a csoporttagok nevének, email címének és intézményének (középiskola, évfolyam / felsőoktatási intézmény, kar, szak) megjelölésével
Bírálati szempontok: gondolati tartalom (50%), kreativitás (30%), kivitelezés technikai színvonala (20%)
Nyeremények:
Mindkét kategória (középiskolás és alapszakos) első három (1-3.) helyezettjének:
- 1 db tablet
- éves belépő az ELTE gondozásában levő Füvészkertbe (2 fős csoport esetén mindkét csoporttagnak)
- alternatív szociokulturális séta Budapesten (2 fős csoport esetén mindkét csoporttagnak)

A nyertes pályaművek bemutatása
A pályaművek bemutatása: a nyertesek közönség előtt prezentálják pályázatukat az ELTE TáTK Nyílt Napján 2017. december 19-én.
http://tatk.elte.hu/digitalistarsadalom





Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum