Érvényes pályázatok: újak, kiírók szerint, érvényesség szerint, tárgymutató szerint, módosultak
Pályázatok Pályázatok
Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldése e-mailben
Vissza
Cím:
KELTETŐ+ PROGRAM 2020 - Felhívás szervezeteknek
Kiíró:
Badur Alapítvány
Határidő:
02/16/2020
Érvényes:
02/16/2020
Tárgymutató:
felhívás szervezeteknek - KELTETŐ+ PROGRAM 2020
Pályázhat:
civil szervezetek, nonprofit vállalkozások vagy informális csapatok
A kiíró(k) adatai
Napi Pályázati Értesítő >>>

KELTETŐ+ PROGRAM 2020 - Felhívás szervezeteknek

Társadalmi vállalkozás - Ötletgenerálás - Tesztelés - Fejlesztés

Pályázati felhívás
- Hátrányos helyzetű, szegénységben/mélyszegénységben élő közösségekkel foglalkozik?
- Van egy vállalkozási ötlete, mellyel javítana helyzetükön, de nem tudja, hogyan fogjon a megvalósításhoz?
- Tele van vállalkozási ötletekkel, de nem tudja melyik az igazi?
- Már megtette a kezdeti lépéseket, de szeretné vállalkozását fejleszteni?

Ez esetben a Keltető+ program Önre vár!
A program előzménye
A Badur Alapítvány elkötelezett a magyarországi társadalmi vállalkozások fejlesztése mellett, mivel hisszük, hogy a szegénység elleni küzdelem egyik leghatékonyabb eszközei lehetnek. 2016 óta több alkalommal kezdeményeztünk társadalmi vállalkozásfejlesztő programokat: 2016-tól 2018-ig a NESsT-tel sikeresen megvalósított Ugródeszka programot, illetve 2018-ban a jelen program szakmai partnerével, a SIMPACT-tel lebonyolított Keltetőt. 2019-ben Keltető+ néven a fent említett programok tapasztalataira építve egy továbbfejlesztett programot valósítottunk meg a SIMPACT-tel együttműködésben, melyet 2020-ban is újraindítunk.

Mi a Keltető+ program?
Fenntartható társadalmi vállalkozási ötletek generálásához, teszteléséhez, és már működő vállalkozások továbbfejlesztéséhez nyújt segítséget olyan szervezetek vagy informális csapatok számára, akiknek célja a hátrányos helyzetű, szegény/mélyszegény közösségek életminőségének javítása.

Kik a közreműködők?
Megvalósító: A pályázat kiírója, finanszírozója és lebonyolítója a Badur Alapítvány. Az Alapítvány (1) társadalmi vállalkozások, (2) oktatási programok, illetve (3) innovatív technológiák támogatásával, fejlesztésével hátrányos helyzetű, szegénységben/mélyszegénységben élő közösségek életminőségét hivatott javítani. A londoni székhelyű alapítvány az Egyesült Királyságban, Laoszban és Magyarországon van jelen és működik együtt helyi vagy regionális civil szervezetekkel.
Képző: SIMPACT Nonprofit Kft., társadalmi vállalkozások és civil szervezetek fejlesztésére szakosodott, üzleti és nonprofit tapasztalattal egyaránt rendelkező tanácsadókból álló, nyolc országban segítő szervezet. Hazánkban - többek között - a SEEDS program szakmai partnereként 68, a Badur 2018. és 2019. évi Keltető programjának szakmai partnereként 12 társadalmi vállalkozás fejlesztésében vett részt, regionálisan az ERSTE Foundation Roma Partnerségének implementációs partnere.

Kiknek szól a program?
Olyan civil szervezetek, nonprofit vállalkozások vagy informális csapatok jelentkezését várjuk, akik:
- Hátrányos helyzetű, szegénységben/mélyszegénységben élő közösségeket segítenek, és
- Még nincs vállalkozási ötletük, vagy
- Már rendelkeznek vállalkozási ötlettel/ötletekkel, de még nem kezdtek bele annak megvalósításába, vagy
- Működő társadalmi vállalkozásuk van, és azt szeretnék megerősíteni, fejleszteni, fenntarthatóvá tenni vagy akár növekedési pályára állítani.

Miért érdemes jelentkezni?
- A résztvevők képessé válnak áttekinteni szervezeti erősségeiket, erőforrásukat.
- Bizonyított módszertan alapján üzleti ötleteket tudnak generálni, és azokat értékelni tudják, hogy kiválasszák a legjobbat.
- Modellezni tudják az üzleti vállalkozásuk lényegi alkotóelemeit.
- Jó gyakorlatokat ismerhetnek meg, hasonló területen működő szervezetekkel cserélhetnek tapasztalatot.
- Bővíthetik kapcsolathálójukat más szektorok, területek képviselőivel.
Társadalmi vállalkozásuk elindításához/továbbfejlesztéséhez a pályázók 15 millió Ft keretösszegig pénzügyi támogatást, illetve a Badur Alapítvánnyal több évre szóló szakmai partnerséget nyerhetnek.

Jelentkezés a programba
A pályázat leadási határideje: 2020. február 16.

Képzési szakasz
6-8 szervezet
2020. március -május

Mentorálásban résztvevő szervezetek/csapatok kiválasztása
Prezentáció: 2020. június 16.

Mentorálási szakasz
3-5 szervezet
2020. július -november

További támogatásban részesülő társadalmi vállalkozások kiválasztása
Pitch: 2020. december 3.
Inkubációs szakasz
1-3 szervezet
2021-től egyénre szabottan

A Keltető+ program 3 szakaszból áll:
1. Képzés
A képzési szakaszba legfeljebb 8 sikeresen pályázó szervezet nyerhet felvételt. A kiválasztott szervezetek csoportos workshopok4 keretében a SIMPACT szakértőinek vezetésével elsajátítják az Üzleti Modell Canvas módszertanát, ami kiváló alapot biztosít mind jövőbeni vállalkozások megtervezéséhez, mind már működő vállalkozások áttekintéséhez. Az interaktív képzési alkalmakon hangsúlyt fektetünk az egymástól való tanulásra is, a résztvevők saját vállalkozásukon túl a társszervezetek ötleteivel is megismerkednek.
Képzési modulok:
- 1. nap: ismerkedés, vállalkozási ötletek generálása.
- 2. nap: üzleti model canvas áttekintése, validációs módszerek, társadalmi hatásmérés eszközei.
- 3. nap: ügyfelek és értékajánlat megalapozott meghatározása, piackutatási módszerek.
- 4. nap: értékesítési csatornák, marketing, bevételek tervezése.
- 5. nap: kiadások tervezése, akciótervezés, a megvalósítás kockázatai.
- 6. nap: pénzügyi terv összeállítása, prezentációs technikák, összegzés.
A résztvevők a workshop alkalmak között irányított feladatok segítségével mélyítik el tudásukat, a megszerzett ismereteket már a kezdetektől fogva saját vállalkozásuk tervezéséhez is felhasználják. A feladatok megoldásában a képzők iránymutatásán túl minden szervezet egyéni mentorok segítségére is támaszkodhat.
A képzési szakasz lezárásaként a résztvevő szervezetek prezentálják vállalkozási ötletüket, illetve már működő vállalkozás esetében előzetes fejlesztési tervüket.

2. Mentorálás
A prezentációk alapján a Badur Alapítvány 3-5 szervezetet választ ki, hogy részt vegyenek a következő, mentorációs szakaszban, ahol testre szabott, intenzív egyéni mentorációt kapnak üzleti tervük részletes kidolgozásához.
A mentorációs folyamatot a Badur Alapítvány koordinálja. A szervezeteket olyan üzleti tapasztalattal rendelkező mentorok segítik, akik maguk is többéves tapasztalattal rendelkeznek vállalkozás(ok) beindításában, működtetésében, fejlesztésében.
Az egyéni mentorálási alkalmak mellett csoportos találkozókat szervezünk, a mentorált szervezetek, a mentoraik, a Badur Alapítvány munkatársai és külsős szakértők részvételével. Ezek keretében a szervezetek bemutatják addigi munkájuk eredményét, illetve az alkalmak fórumként szolgálnak, hogy az üzleti tervezés során felmerülő kérdésekre további útmutatást kapjanak.
A mentorálási szakasz végén a szervezetek az elkészült, megalapozott üzleti terveket a Badur Alapítvány Kuratóriuma, munkatársai és független szakértői előtt mutatják be (záró pitch keretében), és az Alapítvány Kuratóriuma ez alapján dönt további szakmai, illetve pénzügyi támogatásról.

3. Inkubáció
A Badur Alapítvány a legígéretesebb vállalkozási ötletek esetében a szervezet /csapat igényeire személyre szabottan nyújt pénzügyi és szakmai támogatást:
- A Badur Alapítvány pénzügyi támogatással ismeri el a leginkább kidolgozott üzleti elképzeléseket. A tervezett keretösszeg 15 000 000 Ft. A Badur Alapítvány a szervezet és az üzleti terv szükségletei szerint testre szabottan dönt a támogatás legmegfelelőbb formájáról és feltételeiről. A támogatás igény szerint felhasználható pilot projekt megvalósításához, eszközbeszerzéshez, szakmai tanulmányúthoz, a vállalkozás induló költségeinek és a kezdeti szakasz veszteségének fedezésére.
- Az Alapítvány pénzügyi támogatás mellett hosszú távú szakmai partnerség keretében is támogatja a díjazott szervezeteket: végigköveti a vállalkozás fejlődését és igény szerinti szakmai tanácsadással segít.

Mérföldkövek
Dátumok - Mérföldkövek
2020. 02. 16. - Pályázatok beadási határideje
2020. 02. 17-03.10. - Pályázatok értékelése (1. és 2. kör)
2020. 03. 02-06. között helyszíni látogatás az ígéretesebb pályázóknál (max. 10 pályázó)
2020. 03. 12-ig - A képzésben résztvevők (max. 8 szervezet) véglegesítése
2020. március-június - Képzési szakasz
2020. 03. 20 - Első workshop
2020. 04. 01-02. - Második workshop (két napos)
2020. 04. 29-30. - Harmadik workshop (két napos)
2020. 05. 21. - Negyedik workshop
2020. 06. 16. - Záróprezentáció - egyéni prezentáció
2020.0 6. 19-ig - Mentorációs szakaszban résztvevők (max. 5 szervezet) véglegesítése
2020. július - november - Mentorációs szakasz
2020. 06. 29. - Csoportos találkozó 1
2020. 09. 17. - Csoportos találkozó 2
2020. 11. 17. - Próba pitch - csoportos alkalom
2020. 12. 03. - Végső pitch - egyéni prezentáció
2020. 12. 20-ig - Badur Kuratóriuma kiválasztja a nyertes(eke)t

Mit igényel a programban való részvétel a csapatoktól?
A programban a csapatokat általában 2-3 fő képviseli.
A képzési szakaszban ők vesznek részt a workshopokon, és az ott kapott házifeladatok, valamint a mentorok segítségével validálják a vállalkozási ötletüket. Az eddigi tapasztalatok szerint ez - a képzési napokon felül - várhatóan további 8-10 munkanapnyi ráfordítást igényel a csapattól.
A mentorációs szakaszban a csapat tagjai közvetlenül a mentoraikkal dolgoznak, velük dolgozzák ki a társadalmi vállalkozás üzleti tervének, vagy pilot tervének részleteit, ami alapján a program végén a Badur Alapítvány dönt az egyes támogatásokról. A terv összeállításának várható időigénye 15-20 munkanap, de egyes részletek mélyebb kidolgozása további ráfordítást igényelhet (pl. piackutatás).
A felkészülést, illetve a programban részt vevő szervezetek közti közösségépítést a mentorációs szakaszban egész napos csoportos találkozók is segítik.
Az egyes szakaszok végén a csapatok az addig elért eredményeiket egyénileg prezentálják.

Hogyan lehet pályázni?
A letölthető adatlapot és adatvédelmi nyilatkozatot kell kitölteni, és a judit.koppany@badurfoundation.org email címre elküldeni az alábbi mellékletekkel együtt. Az email tárgya: Keltető+ 2020 Pályázat, <Szervezet neve>.

Beadási határidő: 2020. február 16. 24:00.

Beadandó dokumentumok:
- Pályázati adatlap - aláírva és szkennelve
- Adatvédelmi Nyilatkozat(ok) - aláírva és szkennelve
- Legutolsó éves beszámoló (ha nyilvánosan nem elérhető)
- Opcionális: olyan egyéb dokumentum, ami releváns a társadalmi vállalkozásra, ötletre vonatkozóan (előzetes igényfelmérés, kalkulációk, üzleti terv, fotók, újságcikkek, oklevelek/elismerések stb.)

A pályázók kiválasztása két körben történik majd: 1. kör: írásos pályázatok értékelése (február végéig); 2. kör: személyes/helyszíni interjú (március 2. és 6. között).
Kapcsolat, további információ: Koppány Judit, judit.koppany@badurfoundation.org +36 20 481 7895.
Kérjük, küldje tovább a pályázati lehetőséget olyan ismerőseinek, barátainak, üzleti kapcsolatainak, akiket érdekelhet!
https://www.badurfoundation.org/project-details/hatcheryprogramme2020





Ingyenes e-mail tanfolyam
Legalább ennyit a
forrásteremtésről címmel
Magam csináljam vagy bízzak meg egy szakembert?  Akármelyik utat választja van egy minimum, amit mindenképpen tudnia kell.
Ha Ön(ök) csinálják, akkor magától értetődő, hogy érteni kell hozzá, ha mást bíznak meg, akkor annyi tudásra lesz szükségük, hogy tudjanak megrendelni és átvenni.
Ezt a tudást szerezheti meg ezen a tanfolyamon, ami egyben jó alap arra, hogy ha saját maga vág bele könnyű legyen hozzátanulni.

Ne csak olvassa és nézze (filmek is lesznek a leckékben), csinálja is.
A forrásteremtésnél ezt alig kell magyarázni, hiszen elméletben forrást szerezni enyhén szólva marhaság.
Ezért arra kérem, hogy az egyes levelekben olvasottakat azonnal valósítsa meg a gyakorlatban.
Ne feledje, akármilyen kis lépés sokkal többet ér, mint az álldogálás a rajtvonalnál...
Az egyes leckéket e-mailben kapja meg, hetente egyet.
Jó tanulást és eredményes forrásszerzést kívánok!
Huszerl József szerkesztő
Itt iratkozhat fel

Távoktatási tanfolyamaink







Hírek a Főoldalról


Ingyenes hírlevelünkre
itt iratkozhat fel









Nyomtatóbarát változat
A pályázat linkjének elküldáse e-mailben
Vissza
Felhasználási feltételek
Adatvédelem
Levél a szerkesztőnek
Médiaajánlat
Impresszum